недеља, 27. јануар 2013.

Lovac na setera (priče o Ani)


„Treba li da izadjem“, vikao je matori sa prozora. „Ne, ne moraš...“, mislim šta je očekivao, da ću da mu kažem izadji, pas neće da me sluša. Da mi se pola komšiluka smeje odmah, a ostala polovina kada čuju za priču.

A Ana...Ana se ponašala kao pas bez ijedne jedine brige na svetu. Još mlada, ne trenirana, trčala je gde je stigla. Zovi, zviždi, sve sam probao, ali već tri sata njoj uopšte nije do kuće. Srećom pa je letnji period, nije hladno, kasno se i smračilo. Polako su se smenjivali ostali vlasnici pasa koji su uredno posle nekoliko desetina minuta poslušali svoje gazde i otišli kući.
Jedino sam ja još uvek napolju i jedino ja imam psa koji nikako da se umori.

Medjutim malo po malo, eto nje da leži. Pokušavam da pridjem, ali ne...maše repom, ustaje i laje na mene. Hoće da se igramo. Pokušavam da joj pridjem ali odmah pobegne i opet, ispočetka, legne i maše repom. Pokušavam sada s druge strane, kao da idem kući, ali mislim se prićiću joj s ledja. U medjuvremenu našla je neko drvce i počela je da ga žvaće tako da bi prilazak mogao da rezultira hvatanjem.

Šunjam se polako. Nije me videla kada sam zauzeo poziciju iza nje. Nadam se da će drvce potrajati još malo, taman toliko da skočim na nju i da je uhvatim. Milim, na vrhovima prstiju sam, poput predatora, nevidljivo prilazim svom plenu. A onda, onda je rešila da podigne glavu i da potraži svog zaboravljenog vlasnika, okrenula se posle nekoliko pogleda spreda, i ugledala mene. Skočio sam, ona se izmakla, poljubio sam zemlju, a ona je otišla malo dalje i ponovo pozivala na igru.

Nebrojano pokušaja, ali kažem sebi, još ovaj, ovaj mora da uspe. Zauzimam poziciju, ovog puta ispred nje. Ponavljam naglas „mesto“ i prilazim...Mirna je, gleda me, onako..ispod obrva. Jezik je izbacila ulevo i dahće. „Valjda se umorila“ ponadao sam se u sebi, skačem ka njoj i da, uhvatio sam je! 

Нема коментара:

Постави коментар